Stirea din spatele unui comunicat de presa
12 martie 2008
Dintre persoanele de sex feminin din mediul urban care isi doresc sa ramana insarcinate, 52% sunt predispuse la a da nastere unor copii cu malformatii congenitale grave.
Asa incepea un comunicat de presa realizat de Gallup si sponsorizat de o companie producatoare de vitamine. Am fost putin socata, pentru ca 52% inseamna enorm in medicina. Un copil malformat din 2 nou-nascuti. Citind mai departe insa, aflu ca sondajul a aratat, de fapt, ca 52% dintre femeile care doresc sa ramana insarcinate nu iau vitamine prenatale.
Se stie ca, de exemplu, acidul folic luat cu ceva vreme inainte de a ramane insarcinata si in prima luna de graviditate previne aparitia defectelor de tub neural (ale creierului si maduvei spinarii) sau a anomaliilor cardiace. Dar de aici si pana la a spune ca femeile care nu iau vitamine au riscul de a naste copii malformati e cale lunga. Sunt atat de multi factori implicati in sanatatea unei sarcini, incat a reduce totul la un panaceu universal mi se pare dezinformare.
E important ca anumite companii se implica in proiecte de cercetare, sondaje, campanii de educare sau sociale. Totusi, inainte de a crede un studiu, ar trebui sa vedem cine sponsorizeaza si ce se ascunde, de fapt, in spatele comunicatului. Adica: ia vitamina, neamule!
Entry Filed under: job, media, medicina, reclama. Tag-uri: acid folic, comunicat de presa, gallup, gravida, media, prenatal, sondaj de opinie, stire, tub neural, vitamine.
Leave a Comment
Some HTML allowed:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
Trackback this post | Subscribe to the comments via RSS Feed